Kesäkuu 2017

RSS ATOM

Toistuvia tapahtumia

Immuunipuutosviikko

Kansainvälinen Immuunipuutosviikko on vuosittain 22. - 29.4.
Lisää aiheesta on osoitteessa http://www.worldpiweek.org/.

Harvinaisten sairauksien päivä

Harvinaisten sairauksien päivää vietetään vuosittain helmikuun viimeinen päivä.

Uutisia

Immuunipuutospotilaiden yhdistyksen potilasseminaari

2.5.2017
Yhdistyksen kevään potilastapaaminen ja vuosikokous järjestettiin Hämeenlinnassa lauantaina 22. huhtikuuta. Mukana oli kaksikymmentä osallistujaa. Luentojen lisäksi osallistujat saivat nauttia lounaasta ja iltapäivän kahvihetkestä. Lasten infektiotautien erikoislääkäri Merja Helminen luennoi lasten immuunipuutoksista ja niiden hoidosta. Kansainvälisen kattojärjestömme IPOPI:in suomalainen työntekijä Saara Kiema esitelmöi järjestön toiminnasta ja sen tulevista tapahtumista.

Vuosikokous Hämeenlinnassa

2.5.2017
Yhdistys järjesti vuosikokouksensa Hämeenlinnassa lauantaina 22.4.2017. Kokouksessa käsiteltiin säännöissä määrätyt kokousasiat esim. tilinpäätös ja toiminnantarkastuskertomus. Kokouksessa todettiin yhdistyksen talouden vahvistuneen edelleen ja se on tällä hetkellä erinomainen. Hallitus on kokoontunut aktiivisesti ja yhdistyksen toimintaa on pystytty kehittämään. Tämä toteutuu tänä vuonna pohjoismaisten immuunipuutosyhdistysten konferenssin ja perheleirin järjestämisessä. Kokouksessa valittiin uusi hallitus, johon saatiin ilahduttavan monta uutta jäsentä. Kaksivuotiskauttaan jatkaa ainoastaan Sanna Huttunen. Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Janika Sundström ja uusiksi jäseniksi kaksivuotiskaudelle valittiin Pirjo Nieminen, Minna Wilska-Sundström, Marketta Puhakainen, Hannu Savolainen ja Jari Etelämaa. Varajäseniksi valittiin Kirsi Miettinen ja Marja Riitta Tolvanen .

Impun hallitus kokoontui 10.4.

16.4.2017
Kokouksessa käsiteltiin vuosikokouksen ja siihen liittyvän tapahtuman järjestelyjä, käytiin läpi toukokuussa olevan Pohjoismaisen konferenssin järjetelyjä. Keskusteltiin jälleen potilasesitteestä ja vertaistuesta. Jäsen- ja perheleiri on jäsenten toiveiden mukaan jo heinäkuun alussa.

Eutanasiaseminaari

6.4.2017
"Seminaarin tavoitteena on tuoda akateeminen eutanasian etiikkaa koskeva tutkimustieto osaksi lainvalmisteluun tarvittavaa kansalaiskeskustelua. Tavoitteena on nostaa esiin julkisessa keskustelussa huomioimatta jääneitä näkökohtia. Seminaarin lähtökohtana ei ole valmis kanta eutanasian puolesta tai sitä vastaan." Keskiviikkona 12.4. klo 12.00. Auditorium XII, Helsingin yliopiston päärakennus (Fabianinkatu 33)

Gammaglobuliini pakkauksista ja reseptistä

2.3.2017
Immuunipuutoslääkärit ovat pyytäneet ilmoittamaan seuraavan tiedon potilaille. Niillä potilailla, joilla on reseptissään 10x20 millilitran ampulleja tulee vaihdattaa resepti 10x10 millilitran ampulleihin ja pakkauksiin. Näin he saavat apteekista isomman erän lääkettä ja ylimääräiset käyntikerrat jäävät pois. Ottakaa siis yhteyttä omaan lääkäriin reseptimuutosta varten. Ystävällisin terveisin JK.

Hallitus kokoontui 9.2.

12.2.2017
Illan aiheita olivat vuosikokous, esite, jäsenkirje, vertaistuki, Pohjoismaisten potilasyhdistysten kokous ja muutokset hallinnossa.

Maksuton TOIVO-vertaistukijakoulutus

16.1.2017
Maksuton TOIVO-vertaistukijakoulutus - ilmoittautumiset 31.1. mennessä. Espoon Järjestöjen Yhteisö EJY ry:n OLKA-hanke järjestää maksuttoman TOIVO-vertaistukijakoulutuksen keväällä 2017. Koulutus antaa valmiudet toimia vertaistukijana. Koulutuksessa kuullaan teoriaa vertaistuesta, keskustellaan kokemuksista ja työstetään vertaistukemista myös työnohjauksellisin keinoin. Tärkeää koulutuksessa on kokemusten jakaminen. Lisätietoja koulutuksesta: Anu Toija, anu.toija@ejy.fi, p. 050 381 5511, projektipäällikkö, OLKA, Espoon Järjestöjen Yhteisö EJY ry