Vertaistukiryhmät

Kolme kilpikonna-amigurumia

Erilaiset vertaistukiryhmät

Yhdistyksellä on tapaamiseen perustuvia ja Facebookissa toimivia vertaistukiryhmiä.

Tapaamiseen perustuvat ryhmät

Vertaistukiryhmät kokoontuvat Helsingissä, Etelä-Pohjanmaalla, Joensuussa, Oulussa ja Tampereella.

Aktiiviset vertaistuki-ihmiset muuallakin Suomessa ovat tervetulleita perustamaan ryhmiä. Toiminnasta kiinnostuneiden toivotaan ottavan yhteyttä osoitteeseen vertaistuki(at)imppu.fi tai vertaistukipuhelinnumeroon 046 5446819, jossa päivystämme keskiviikkoisin ja torstaisin klo 16-20.

Kun jollain alueella vaikuttaa olevan ryhmän verran kiinnostusta vertaistukeen, autamme jäseniä löytämään toisensa ja tuemme muutenkin uuden ryhmän aloittamista.

Facebookissa toimivat ryhmät

Yhdistyksen jäsenille on vertaistukiryhmä myös Facebookissa. Ryhmämme on suljettu ja salainen ja siihen pääsee mukaan pyytämällä kaveriksi Fase Imppu, joka on yhdistyksen hallituksen ylläpitämä pseudokäyttäjä. Jäsenmaksunsa maksaneiden jäsenten kaveripyynnöt hyväksytään noin kerran viikossa, samalla liitetään yhdistyksen jäsenille tarkoitettuun ryhmään.

Koska Facebookkeskustelun luonne on avoin, yhdistys ei ole vastuussa siitä, mitä ihmiset kirjoittavat Facebook-ryhmissä. Jäsenten keskusteluryhmässä yhdistyksen vastuuhenkilö seuraa keskustelua ja tarvittaessa puuttuu siihen aktiivisemmin.

On olemassa myös kaikille avoin Facebookryhmä, joka ei ole yhdistyksen ylläpitämä. Siihen pääsee pyytämällä ensin jäsenyyttä suljettuun, mutta ei salaiseen "Primaari immuunipuutos" -keskusteluryhmään, jossa on ohjeet salaiseen ryhmään pääsemiseksi. Suljetusta ei-salaisesta ryhmästä voit poistua heti salaiseen ryhmään päästyäsi, jos vierastat nimesi näkymistä näissä yhteyksissä. Salaiseen Facebookryhmään ryhmän ylläpitäjä voi liittää vain kaverinsa, siksi kaveripyyntö on tärkeä, mutta heti kun on päässyt ryhmään mukaan, voi kaveruuden lopettaa, jos haluaa.