Vertaistuki

Yhdistyksellä on vertaitukitoimintaa usealla paikkakunnalla, sekä jäsenille oma facebook -ryhmä.

Vallitsevan koronatilanteen vuoksi vertaistukitoiminta on keskittynyt tällä hetkellä enimmäkseen verkkoviestinnän puolelle.  Syksyllä aktivoidaan  vertaistuki kokoontumisia, silmällä pitäen koronatilannetta. Vertaistukea kehitetään tällä hetkellä rakentamalla uusia verkkoviestintään perustuvia toimintatapoja.

Tervehdys kaikille Pohjois-Pohjanmaalta!

Olen Maarit Niittykoski, Immuunipuutospotilaiden yhdistyksen vertaistukivastaava.  Yhdistystoiminta on minulle uutta ja olen iloinen, kun sain mahdollisuuden päästä mukaan yhdistyksen hallitukseen, vaikkei minulla ole aikaisempaa kokemusta vastaavasta toiminnasta. Saan siitä onnistumisen iloa, kun opin uuttta ja pääsen kehittämään yhdistyksen toimintaa muiden kanssa yhdessä,

Koen vertaistuen olevan hyvin tärkeää harvinaista sairauttta sairastaville, erityisesti vasta diagnoosin saaneille. Vertaistuen tärkein tehtävä on kuuluksi tuleminen ja omien kokemusten jakaminen sekä tunne siitä, ettei ole yksin sairautensa kanssa.

Vallitseva koronapandemia tilanne on vaikuttanut ja muuttanutkin kaikkien meidän elämäämme monella tavalla. Koronan myötä vertaistukitapaamisia ollaan jouduttu perumaan, mutta vertaistukea kehitetään ja aktivoidaan tilanteesta huolimatta, vaihtoehtoisia toimintoja hyödyntäen.

Kysymyksiä asiantuntijalääkärille voi lähettää sähköpostiin, vastaukset julkaistaan immuunipuutospotilaiden yhdistyksen kotisivuilla. Tervetuloa mukaan yhdistyksen toimintaan, aktiivisia jäseniä tarvitaan  lisää!

Toisiamme tukien,

terveisin Maarit