Immuunipuutospotilaiden yhdistys ry

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1986 toimimaan immuunipuutospotilaiden sekä lapsipotilaiden vanhempien yhdyssiteenä ja etujärjestönä. Teemme yhteistyötä potilaiden, heidän hoitajiensa ja alan asiantuntijoiden kanssa.

Seuraamme alan tutkimusta ja välitämme jäsenillemme uusinta tietoa. Yksi tavoitteistamme on lisätä yleistä tietoisuutta sairaudesta.

Yhdistys on jäsenenä Kuluttajaliitossa (aikaisemmin Suomen Potilasliitto), jonka kautta olemme mukana Harvinaiset -verkoston työssä. Lisäksi olemme olleet mukana perustamassa Harvinaisten sairauksien ja vammojen organisaatio Harso ry:tä. Olemme kansainvälisen immuunipuutteisten kattojärjestön IPOPI:n (International Patient Organisation for Primary Immunodeficiencies) jäsen.

Yhdistys saa vuosittain tukea toimintaansa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselta (STEA).

Käytämme yleensä yhdistyksestä nimitystä Imppu.

Yhdistyksemme toimii vapaaehtoisvoimin. Voit liittyä jäseneksi Jäseneksi-sivulla.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Hallitus